Instruktioner och villkor

 

BESTÄLLNING

En beställning går snabbt och enkelt! Lägg till föremålen du vill ha kundvagnen och gå till beställningen. I kundvagnen anger du dina uppgifter och väljer leverans och betalningsmetod. Produktens leveranstid visas i kundvagnen. 

Genom att göra en beställning godkänner du behandlingen av personuppgifter. se sekretesspolicy här.

 

BETALNING

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

 

LEVERANS

Parcel Connect

Vi erbjuder snabb Parcel Connect-leverans, där paketet levereras till ett närliggande uthämtningsställe nära dig. Din beställning kommer automatiskt levereras hem till dig om den väger mer än 20 kg eller om paketdimmnsionen är minst 120 x 60 x 60 cm. Leveransdagar är vardagar och lördagar. Vid hemleverans kommer du att bli uppringd för att ordna mottagningstiden. Om du inte kan ta emot paketet så skickas paketet till det närmaste uthämtningsstället.

Du kan följa din beställning i realtid. Följ din beställning här.

Express Business Day pallet

Större och tyngre produkter transporteras snabbt och enkelt som pall-leverans till ditt hem eller arbetsplats.

Du kan spåra din beställning i realtid. Följ din beställning här.

 

RETUR

För retur av paket med Parcel Connect, kommer vi att skicka med en retursedel. Du kan returnera din order utan kostnad och enkelt genom din närliggande servicepunkt. Packa din vara noggrant och fäst retursedeln på paketet. Du kan sedan lämna paketet till din närmsta sevicepunkt. Här hittar du alla Sveriges servicepunkter. 

Fri retur i 30 dagar efter mottagandet av varor. Den produkt som ska returneras måste vara oanvänd och i originalförpackningen. Om du använder produkten är du ansvarig för värdeminskningen av varan. Om du returnerar en produkt som har värdeminskning, debiterar vi en återbetalning på 150,00 SEK.

Om du retunerar en pall-leverans, tar vi ut en avgift. Priset på returpallen är 800,00 SEK och debiteras för återbetalningsbeloppet.

 

REKLAMATION OCH GARANTI

Reklamation om produkten eller tjänsten måste levereras skriftligt till oss. Du kan skicka en gratis blankett till adressen kundservice@yeporder.se. Om din produkt har ett garantifel, så löser vi det snabbt och kostnadsfritt. Om det är möjligt, skicka in noggranna foton för att påskynda servicen.